12 mei Terug in Florida( week verslag cruisen) - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu 12 mei Terug in Florida( week verslag cruisen) - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu

12 mei Terug in Florida( week verslag cruisen)

Door: syl

Blijf op de hoogte en volg barsyl

12 Mei 2012 | Verenigde Staten, Florida

Hallo allemaal,

Na een week stilte is hier weer bericht van ons.
We hebben een superweek gehad.Zo tussen 12.00 enn 13.00 waren we op de boot. Barry had ons eerst bij de boot gebracht, inclusief de bagage , en is toen op verzoek van de verhuurder pas de auto in gaan leveren. Zodoende kan hij meer mensen meenemen in zijn bus, en is alle bagage gezeul niet nodig.
Vanuit de auto werden onze koffers meteen in karren gestopt, alles goed geregeld. Toen Barry terug kwam zijn wij met zijn alleen tegelijk aan boord gegaan, door de security daarna kregen wij de pasjes van onze hut op de 11de verdieping met inclusief spa faciliteiten (waar ik meer gebruik van heb gemaakt als gedacht).
Dag 1 :Om 16.00 vertrokken wij, en achter ons aan ook de Disney cruiseboot.
De volgende dag dag 2 kwamen wij vroeg in de Bahamas aan op Nassau, we zijn toen naar een kloof gelopen die ik mij van jaren terug kon herinneren met een waterval, bij een watertoren. Maar de waterdruk was te laag dus geen waterval, maar wel mooi uitzicht over Nassau en de cruiseboten. Daarna liepen we terug richting de boten waar alle taxi´s staan, maar onderweg konden we al mee met een taxi naar paradis island, waar we lekker gezwommen hebben. We waren niet alleen,want daar op het strand kwamen we een Nederlands gezin tegen waar de kids voor vertrek al met hun kids kennis hadden gemaakt.Dus kids en wij lekker wezen zwemmen in het azuurblauwe water, helaas geen vis te zien in het heldere water.
Om 13.30 moesten we weer terug zijn op de boot, en namen nu met zijn achten een taxi terug naar de boot, ipv 4 dollar per persoon kregen voor met zijn vieren 1 dollar korting, dus 15 dollar per gezin.
Toen we Nassau verlieten ging er een nog grotere cruise boot achter ons aan Oasis of the seas. Echt niet normaal hoeveel groter een boot nog kon zijn, zie later op mijn foto´s. Maar ja, op deze boot moet je nog alles apart betalen hoorde ik. En iedereen heeft daar volgens mij een buitenhut omdat aan de binnenkant een soort open boulevard gemaakt is. Wel grappig om naast je boot in de verte ook de andere boot te zien varen, zowel overdag als 's avonds.
We hadden de late zitting aan boord en aten om 20.15, rond een uur of 17.00 is het dan ook echt rustig bij het zwembad, want alle mensen van de vroege zitting van 18.00 zijn dan al weg om zich op te tutten. Meestal ging ik rond die tijd lekker de spa in, eerst lekker bubbelen wat je overal op de boot ook in de hot tubs kon doen, daarna lekker in de turkse sauna en vervolgens in de relaxruimte op hete mozaik bedden lekker genieten van de rustige muziek en het uitzicht vooraan de boot op zee. Dag 3 was op zee.
Dag 4 kwamen we aan in st Thomas waar we´s middags een zeilexcursie hadden geboekt naar Buck island om met de zeeschilpadden te zwemmen. Daarvoor zijn we nog naar Charlotte armalie gelopen, dat is makkelijk te lopen van de boot, Alleen we lekker warm, zeg maar heet, dus de terugweg die je met de auto meer omrijd hebben we maar voor Michelle een taxibusje genomen .Maar goed ook want er kwam een lucht aan, en toen we op de boot aan het lunchen waren en ook toen we in de taxi zaten vielen er wat druppels regen, maar daar bleef het gelukkig bij. Na de lunch zijn we naar het Fat turtle restaurant gelopen waar we met Mike fury hadden afgesproken om 14.00 om de excusie naar Buck island te doen, deze bleek dichter bij dan ik dacht, want ieder eiland blijkt daar een buck eiland te hebben, en we gingen dus niet helemaal naar st Croix . Maar bleven vlak bij ons eiland st Thomas maar het was toch nog 45 min. zeilen, ja de zeilen gingen heerlijk uit, en wat een lol hadden die twee met de golven. Eenmaal daar aangekomen kreeg iedereen instucties over het snorkelen, en sprongen we 1 voor 1 in het water, en voor we trouwens de boot vast hadden liggen was de eerste zeeschildpad al boven water gesignaleerd. Er waren genoeg zeeschilpadden daar, om de 10 minuten kwamen ze naar boven om lucht te happen, en kon je mooiere foto´s maken. Mijn camarea was perfect, alleen moest ik ook Michelle in de gaten hadden, zo lag ze naast me en zo zwom ze achter een andere zeeschilpad aan van me vandaan. Er was ook wat koraal, maar daar had ikzelf niet zoveel tijd aan besteed. Vond de schilpadden leuker. Om 17.15 waren we terug , en onze cruisboot zou een uur eerder vertrekken als gepland, dus 18.30 moesten we aan boord zijn en om 19.00 vertrokken we weer naar st Maarten.
Dag 5:
In sint Maarten waren we 1 uur eerder 7.00 en zouden we dan om 17.00 vertrekken ipv 18.00.
We hebben nog in de haven een auto gehuurd, en kregen uitleg van wat we allemaal konden bekijken, en wat leuk was (en we konden even weer nederlands praten ). Route kaart mee, en gaan. We hebben rechtsom een rondje over het eiland gemaakt, en ook op Mullet bay kwamen we onze Nederlanders van de boot weer tegen (zij hadden hier 3 jaar op het eiland gewoond, dus waren weer even thuis daar). Zij verlieten net het strand, en wij gingen liggen, mooi om te snorkelen het water was rustig, maar dat kan daar ook anders zijn.
Rond een uur of 15.00 hebben we de auto weer ingeleverd, daarvoor nog even door philipsburg gereden.
Dag6 en 7 op zee, en dag 8 aankomst in Cape canaveral. Waar wij al om 8.00 van boord af mochten, we hadden besloten zelf de koffers van boord af te nemen, anders hadden ze de avond ervoor om 23.00 buiten de hut moeten zetten. Ik had geen zin erin een koffer kwijt te raken, en ik moet zeggen het ging goed en vlot met de eigen koffers in de hand. Stonden korter in de rij. Door de douane en weer buiten, waar we de shuttle namen van alamo naar onze huurauto. En nog bij de haven zagen we dolfijnen, dus daarna nog even terug gegaan naar die plek ,waar er genoeg dolfijnen waren en ook 2 a 3 manatees (zeekoeien). Morgen schrijf ik nog even verder, en vul ik evt nog aan, nu ben ik moe en ga stoppen, even kijken of ik nog foto´s kan plaatsen xxxx barsylthomi

• 13 Mei 2012 - 08:10

Kees En Loes:

Jullie hebben genoten zeg, geweldig die zeeschildpadden.
    Ben helemaal jaloers.
    xxLoes