We zijn er - Reisverslag uit Calgary, Canada van barsyl h - WaarBenJij.nu We zijn er - Reisverslag uit Calgary, Canada van barsyl h - WaarBenJij.nu

We zijn er

Blijf op de hoogte en volg barsyl

27 April 2013 | Canada, Calgary

Even een kort verslagje, we zijn aangekomen , goed reis gehad. Door de vertraging in nl. Hadden we nog 1,5 uur om over te stappen. Dus doorlopen door paspoort en security. Daar moest 1 tas gecontroleerd worden en dat gaat op Heathrow heel langzaam. Maar daar na nog met een bus naar het vliegtuig, waar we met een trap op het vliegveld instappen, normaal door een slurf. Eenmaal in canada waren we binnen een half uur al buiten met de koffer, grote auto opgehaald. En nu aan een frietje in het hotel en zo naar bed. Het is 13 graden nu om 22.47.
Xxx jullie staan op wij gaan naar bed:)
Een super hotel, Best western premier freeport inn & suites.
Met kitchenette en zwembad met glijbaan, en een super ontbijt.

Verslag uit: Canada, Calgary

Rondreis Canada 2013 Calgary - Vancouver april

Onze rondreis zoals we hem straks gaan doen.
De voorbereidingen waren al aardig voorbereid, en alles weer even doorgenomen,en nog handige links opgezocht. Op een gedeelte van onze reis zagen we op de webcam sneeuw liggen langs de wegen, dus een variatie aan kleding gaat mee, want op Vancouver Island zijn de temperaturen al hoger dan hier in Nederland.
En als je zo bezig bent komen de herinneringen van 1998 weer boven toen we de rondreis nog samen zonder kids hebben gedaan. Soms wist je even niet meer of bepaalde herinneringen nou in USA waren of Canada. Nou alles is weer opgefrist. Nou niet alleen wij maar ook de kids hebben er zin in. Ze vonden de reis naar de westkust van Amerika ook fantastisch, zeker met alle wilde dieren. We hopen nu ook weer veel te zien. We hebben de kinderen ook mee laten beslissen, of langer in de auto en van Calgary naar Vancouver Island, of alleen de kant van Vancouver Island gingen doen. Nou toen ze de foto's ,film van o.a. Banff zagen was de beslissing gemaakt.
We zijn blij dat bar niet voor ons vertrek naar Indonesië hoefde, maar gelukkig pas erna. Zo kunnen we ons nu lekker op de vakantie voorbereiden, af en toe gooi ik dan altijd al wat in 1 koffer wat mee moet. En nu toch niet nodig hebben.
We reizen zoals altijd met een auto,en hotels ( met als het er was een kitchenette of echt Amerikaanse keuken).
De auto hebben we bewust gehuurd vanuit Calgary omdat ze daar all weather banden onder de auto hebben,waren we bij Vancouver begonnen dan kregen we gewonen banden eronder. En met de evt sneeuw zijn die andere dan prettiger. Handig om verslagen en forums van anderen te lezen. Zodoende is hetgeen wat is schrijf ook weer voor toekomstige reizigers bedoeld. Ik heb veel aan andere reisverslagen gehad om voor te bereiden, en hoop dat ik zo ook weer wat kan betekenen voor anderen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om onze verslagen te lezen, en wij vinden het erg leuk om reacties terug te krijgen.
Nou aftellen, nog 4 dagen.
Onze route is als volgt, Calgary, Canmore, Revelstoke, Kamloops,
Whistler, Port Alberni, Ucluelet, Victoria, Vancouver.

Gr barsylthomi