Yellowstone mei grizzly 2,3,4,en5 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu Yellowstone mei grizzly 2,3,4,en5 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu

Yellowstone mei grizzly 2,3,4,en5

Blijf op de hoogte en volg barsyl

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Ik had nog beloofd om dit verslag te schrijven. Een ongelooflijk mooie onvergetelijke dag.
Het begon om 6.00, ik werd wakker van wolven gehuil. Geen wilde maar in gevangenschap. We slapen namelijk naast het discovery centrum , we kunnen de wolven vanuit onze kamer zien. en het zou best kunnen dat de "wilde "ook aan het huilen waren. Het is trouwens verboden om in Yellowstone het gehuil na te doen.
Na het ontbijt gaan we het park in we besluiten om vandaag naar het noorden van het park te gaan , en daarvoor de Norris Geisers te bekijken.
We hebben hier een uurtje rondgewandeld. Helaas de minder mooiere gezien, hadden niet in de gaten dat je ook anders kon starten.Liepen eigenlijk achter de schoolkids aan, om ze vervolgens in te halen zodat we niet een grote groep voor ons hadden. Onderweg kon je nog kiezen uit een korte en een grote wandeling. Wij namen de grote. Aan het einde van de grote zagen we naar beneden nog meer geisers liggen. Maar we vonden het genoeg zo, wilde graag naar de Lamar valley om nog meer grizzly 's of beren te zien. We rijden door naar Mammoth waar onderweg ook aan de weg werd gewerkt. Bij Mammoth waren we 16 jaar geleden ook geweest, maar ik zag nu veel minder terrassen. de anderen zijn helemaal verkalkt zeg maar. We eten wat in Mammoth , van buiten lijkt het restaurant poepie chique. Maar op het bord staat fast food. We hebben er lekker gegeten. We rijden weer verder richting de Lamar Valley. Wat is het park hier mooi. Onderweg veel gezien bizons, antilopen, kraanvogels, marmotten, elks, herten, eekhoorns, bald eagels op het moment dat we om willen draaien omdat niet alle wegen in Yellowstone nog open zijn, zien we mensen met statieven en flinke camera's . Nou dan weet je het wel. Grizzly nr 2 genoemd scarface laat zich mooi langs de berghelling zien, en we lopen langs de weg met hem mee. We ontmoeten aardige mensen onder wie een aardige man waarvan de kinderen ook steeds de verrekijker in hun handen geduwd krijgen.(later in de vakantie hebben we zo'n zelfde goede maar niet goedkope verrekijker gekocht aangezien die van ons het niet meer goed deed) Hij verteld over nog meer grizzlys die hij de dag ervoor had gezien bij de rivier omgeving Hayden). En die kant wilde we toch nog op want we waren van plan om pas het park in de avond te verlaten, en avondeten hadden we bij ons.
Dat was maar goed ook want op de terugweg is het rest. in Mammoth dicht om 18.00. We rijden via Norris en canyon village door naar de parkeerplaats die die man had aangegeven. Daarvoor zien we nog een coyote in de sneeuw, en die kunnen we mooi bewonderen, ook buiten de auto. We rijden door en net voor de parkeerplaats ziet Michelle al de grizzly langs het water. We parkeren, lopen tussen de bomen door in de sneeuw naar de rivier waar meerdere mensen met statieven en flinke lenzen aan het fotograferen zijn. We doen zachtjes. Hij zit aan een kadaver van een bizon te eten. En zit al vol maar wil zijn eten niet afstaan. Hij loopt rondjes en grizzly nr 2(nr 4 voor ons) komt een hapje pikken. maar gaat weer weg als de grote komt. Daarna verschijnt nog een grizzly(nr 5 voor ons). En hebben we ook in de gaten dat het water erg ondiep is, dus ze kunnen zo bij ons zijn. We staan wel hoog. Maar dat is voor een beer geen probleem.Na een tijdje alles mooi te hebben kunnen zien gaan we toch maar weg. Dadelijk komt er nog 1 maar misschien wel aan onze kant. Dat hebben we al eens eerder meegemaakt. en dat bleek de dag ervoor ook zo geweest te zijn toen ik een mevr. daar sprak. Gelukkig schrok hij van de fotografen en rende het water over. We gaan naar de auto het wordt al donker, zien nog een witte pelikaan, nog 2 coyoties. Aan het begin van de dag nog 2 blauwe kiekendieven......