28-7 Tracy arm Fjord zo n mooie dag - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu 28-7 Tracy arm Fjord zo n mooie dag - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu

28-7 Tracy arm Fjord zo n mooie dag

Blijf op de hoogte en volg barsyl

01 September 2016 | Verenigde Staten, Seattle

Een schitterende dag, links en rechts land in zicht met wat laag hangende wolken. echt genieten. Daarna zien we de eerste bultruggen. Alle mensen genieten veel ohh en aahhs. Ook Michelle die op de brug staat verteld wat en waar er wat te zien is. En waar ook nog ander wildlife te zien is. Over de eilanden die we voorbij gaan. De zee is glad echt prachtig, de eerste ijsschoten komen in beeld. En bij het begin van de tracy arm fjord word de boot even stil gelegd en gaan de eerste excusie mensen van boord. Zij gaan eerst wildlife spotten en daarna de glacier van dichtbij bekijken. De tweede groep doet het anders om. Het is schitterend ,zeehonden op de ijsschotsen kijken naar de grote boot maar blijven wel liggen als de cruiseboot voorbij gaat. Wij hebben geen excursie geboekt van bijna 200 euro pp x 4. Kunnen het zo ook goed zien.Dit keer was de boot voor het eerst zo dichtbij de glacier gekomen, en daar blijft hij een paar uur liggen. Daarna de wissel van de excusie en varen om 17.00 weer weg bij de glacier. Volop kunnen genieten van het ijs en ook zagen we regelmatig ijs afbreken en kregen de excussie boten een vloedgolf . Ook een paar kano vaarders daar. dan zie je echt hoe groot het is. Op de terugweg het fjord uit zie in nog een beer aan de zijkant. Gelukkig een goede verrekijker want ik zag een zwart stipje waar beweging in zat . En ja hoor het is echt een beer, en daarna werd het ook omgeroepen door Michelle. Ik kreeg toen een high 5 van een man naast me omdat ik net verteld had van de beer. Misschien voor hun wel de eerste beer in hun leven. Want in de gesprekken hoor je vaak dat de mensen die in Amerika wonen lang niet zoveel gezien hebben als wij die rondreizen. Daarna geniet ik nog een tijdje alleen voorop het dek, gelukkig heeft iemand er een stoel neergezet. Wat een rust en strak water. En als we bijna het fjord uit zijn zien we weer bald eagles en walvissen. en komen de excursie mensen weer aan boord. Niet gedacht dat ik van deze fjord zo kon genieten. Een regenbui gehad toen ik net binnen in de jacuzzi zat na de glacier gezien te hebben, verder prachtig weer.