3 en 4 mei yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu 3 en 4 mei yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu

3 en 4 mei yosemite

Door: syl

Blijf op de hoogte en volg barsyl

04 Mei 2010 | Verenigde Staten, Oakhurst

Gisteren naar oakhurst gereden, onderweg inkopen gedaan bij de outlet store. Waren daardoor pas om 1700 in ons hotel(best western gateway inn), lekker grote kamer met magnetron en koelkast.
En lekker op de kamer gegeten .
Vandaag naar yosemite geweest, Het begin viel tegen de weg naar de sequoias was gesloten ,en alleen lopend via een flink hellende weg te bereiken, waardoor je veel tijd verliest voor de rest van de dag.
We hebben daar een aantal seq. bekeken en ook de Giant. Toen weer terug gelopen , wat veel makkelijker ging want we zakten nu alleen af. Gelukkig waten we vroeg vertrokken want de mensen die nu omhoog gingen hadden het ook nog flink warmer, want het was alweer korte broeken weer (gisteren onderweg was het zelfs 90gr. fahrenheit, nu zo´n 70.Heerlijk om in te wandelen en een strak blauwe lucht. Bij de auto aangekomen even wat brood klaargemaakt en opgegeten.
Een uur naar yosemite valley gereden, en de eerste stop was voor de tunnel ,een mooi uitzicht over de valley met zijn watervallen.
Daarna nog een stop na de tunnel.
Breidaval fall gezien beneden, en toen doorgereden naar het eind waar ik hoopte op een vrij vlakke wandeling beren te zien. Yes, nog geen 2a300 meter vanaf de parkeerplaats kwamen we bij een moerassige vallei waar we meteen het idee hadden hier moeten we opletten en ja hoor, in de verte een black bear (beer) lekker aan het grazen, en toen zag Thomas er nog een vlak bij ons, een mocca bruin gekleurde black bear. Deze was niet bang voor mensen vertelde een meneer. En als ze er achter zouden komen dat hij hier zat, zou hij geschoten worden, om vervolgens diep in bos weer gedropt te worden. Maar een geluk voor ons, mooie foto´s. Misschien dat we een foto van thomas erop kunnen zetten want het sticky wat we nu gebruiken doet het niet op deze laptop. We hoefden niet meer naar lake mirror verder te lopen voor onze beren, en gingen terug om nog bij het visitor centrum te kijken.
Om ±17.00 verlieten we de valley.
Morgen naar Sequoia national park als de weg open is, want er ligt nog sneeuw in de bergen, en dan slapen we in bakersfield. Het weer wat op de site bij de vooruitzichten of van deze dag staat klopt niet ,gelukkig. Ook de tijd, als ik hem nu plaats geeft hij het tijdverschil van nederland aan 9 uur.

• 05 Mei 2010 - 07:05

Ingrid:

Dat is nog eens de natuur beleven! Wat een avontuur, beren op je pad.
    Geniet nog van jullie vakantie.
    Groetjes,
    Ingrid.