Yellowstone 21-7 ,22-7 , 23-7 - Reisverslag uit Fallis, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu Yellowstone 21-7 ,22-7 , 23-7 - Reisverslag uit Fallis, Verenigde Staten van barsyl h - WaarBenJij.nu

Yellowstone 21-7 ,22-7 , 23-7

Blijf op de hoogte en volg barsyl

21 Juli 2016 | Verenigde Staten, Fallis

Vandaag rijden we via Seeley Lake (google had aangegeven dat dit een kortere route was, en tom tom gaf een hele andere route. Maar ja.) naar Butte doen daar inkopen voor yellowstone en rijden door. We bezoeken nog voor Yellowstone het earthquake center. En rijden dacht ik om 15.00 het park in via west Yellowstone. Onze buren kunnen ook in het park zijn dus kijken naar het merk camper waar ze in rijden of we ze zien. Maar nee.
Ik wil vandaag nog wassen dus besluiten om het park uit te gaan naar ons hotel in Island park. Want in het hoogseizoen is west yellowstone niet te betalen en zeker niet voor 3 nachten. In laagseizoen hier wel geslapen. Helaas maar 2 wasmachines bij het hotel die beide draaien en er staat nog een was voor . 1 persoon was maar aan het wassen en vroeg of ik dan toch die ene mocht gebruiken als die klaar was. Gelukkig mocht het. Want na 21.00 kun je niet meer wassen de wasruimte is bij het zwembad en die gaat om 22.00 dicht. De was die niet in de droger kan hang ik met lijnen in de kamer. Even soort van camperen. Daarna hebben we contact met de buren en gaan bij hun op de camping langs. Ze staan op een koa camping met een joekel van een camper. Het is donker en helaas gestoken door mieren of mugggen , een lekkere dikke enkel.
Volgende dag gaan we weer yellowstone in.We rijden naar Canyon village en gaan de watervallen bekijken de lower falls aan de north rim. Het is erg heet. Vorige keer konden we deze wandeling niet doen ivm de sneeuw. Het is zigzagend flink afdalen en komen boven aan de waterval. Omdat het zo heet 34 gr is besluiten we na deze wandeling om niet meer wandelingen nu te doen maar om naar Lamar valley te gaan via de weg die de vorige keer ook nog dicht was in mei. Erg mooi. In lamar valley zijn dan echt de bizons. Die we normaal in mei al vanuit west yellowstone in het begin zagen, die keer zijn ze meer in het park te vinden grote kuddes.We eten s avonds in Mammoth junk food. Daarna nog naar de Grand prismatic gereden. Wel mooi zo met de zon die aan het zakken is en rustiger nu.285 km gereden vandaag in het park.
De volgende dag komen we er weer langs , giga druk nu maar rijden door naar yellowstone lake. Ook daar mooie bronnen en de rand van het meer is bij de bronnen net een mooie strandkust. Met mooi gekleurd water.
Als we verder rijden zien we witte pelikanen. Zijn in de lucht net ooievaars zwarte eindpunten aan de veren. Daarna rijden we verder en bij Haiden komen weer bizons. een zorgt ervoor dat de auto s die de andere kant op wllen in een flinke file komen. Deze loopt op de weg voor de auto s uit zeg maar, en passeerd onze auto. Echt groot zijn ze. Nu rijden we weer naar canyon village waar we aan de zuidkant de trappen afgaan bij uncleTom point 328 traptreden af en dus ook weer op. Maar de temp is nu veel beter 22-25 graden. Erg stijl, en af en toe voel je je buik door de hoogte en steilheid van de trappen. Maar het was weer de moeite waard. Mooie regenboog door de nevel die van de waterval komt. Daarna rijden we weer verder naar de towel fall en zien daar mama beer met 2 jongen. Later steekt ze de weg over richting de campground. We eten daar wat. Ze hebben alleen broodjes en worst. En rijden via Mammoth naar west yellowstone het park uit. Bij mammoth vallen even een paar druppels.